Regionspolitik 03. december

Baggrundsgruppemøder i regionen

Kære radikale medlem

Vores regionsrådsmedlem i Region Syddanmark, Morten Brixtofte Petersen, afholder fremover baggrundsgruppemøder fast hver tirsdag ugen før regionsrådsmøderne.På møderne gennemgår vi regionsrådets dagsorden og og drøfter relevante regionspolitiske emner. Baggrundsgruppemøderne afholdes på biblioteket i Kolding og alle radikale medlemmer er meget velkomne til at deltage.

I dette foreningsår afholdes der baggrundsgruppemøder:

• 11. december kl. 17.30

• 22. januar kl. 17.30

• 19. februar kl. 17.30

• 19. marts kl. 17.30

• 23. april kl. 17.30

Tiilmelding er ikke nødvendig.

Vi håber meget, at der er flere som har tid og lyst til at deltage i baggrundsgruppemøderne, så vores regionsrådsmedlem kan få nogle flere inputs fra baglandet.

Hvis du har en særlig interesse for f.eks. miljø, uddannelse eller regional udvikling og kunne tænke dig at hjælpe med at klæde vores regionsrådsmedlem bedre på, hører vi meget gerne fra dig. Vi har desværre kun ét regionsrådsmedlem pt. og vi er derfor langt fra repræsenteret i alle regionens udvalg. Vi vil derfor forsøge at starte en ordning, hvor frivillige radikale medlemmer hjæper med at læse dagsordener og referater fra de udvalg, hvor vi ikke er repræsenteret og sørger for at gøre baggrundsgruppen opmærksom på relevante emner, som vi kan diskutere eller lave radikal politik på.

Hvis du har lyst til at høre mere om baggrundsgruppen eller hjælpeordningen, så skriv til formand Trine Jensen trinejensen1984@gmail.com eller regionsrådsmedlem Morten Brixtofte Petersen mbpe@rsyd.dk.

Trine Jensen

Formand for Radikale Venstre i Region Syddanmark