Demokrati 24. februar

Besøg af martin Lidegaard

Martin Lidegaard kommer til byen onsdag den 27. februar, hvor han sammen med Lotte er på besøg og så vil han præsentere sin bog - læs nedenstående intro - Der er en bogreception kl. 17.00 i den Lille Sal i kælderen på Kolding Bibliotek og alle radikale er selvfølgelig velkomne til at komme at lytte og deltage i debatten

Kære radikale i Sydjylland

Den 1. oktober udgav jeg bogen "Lad os mødes på Midten", der vakte en del debat om udviklingen i dansk politik.

Vi har som bekendt bygget et af verdens bedste samfund på en hel særlig tradition for at mødes på Midten, hvor vi trods uenigheder taler sammen og lytter til hinanden. Som regel.

Min bog argumenterer for, at dialogen i dag ofte er afløst af polemik og at grøfterne graves dybere, især indenfor udlændingepolitik, EU og forholdet mellem land og by. Det truer den danske model og det samfund, som de fleste af os elsker.

Men kan vi finde en anden vej i dansk politik? En vej, hvor både de politiske partier, borgere og virksomheder igen er klar til at styrke den politiske samtale, finde hinanden og finde svar på tidens store udfordringer?

Det tror jeg, men jeg er slet ikke færdig med at tænke og diskutere det. Derfor denne invitation.

Jeg tænker at indlede med bogens hovedkonklusioner i en halv time og derefter lægge op til debat i en god halv time. Kom glad, og tag gerne en veninde med, også selv om vedkommende ikke er radikal. Det kunne hun jo blive

De bedste hilsener

Martin Lidegaard