Besøg på Varde Kaserne | Kolding Radikale Venstre

Forsvar 18. august

Besøg på Varde Kaserne

Kom til kasernedag og diskuter radikal forsvarspolitik!. Lørdag, den 2. september holder Varde Kasserne ”Åbent Hus” for forældre og pårørende til det nye hold af værnepligtige. Vi har fået lov at være med og få en chance til også at se, hvad der sker på en kaserne i det moderne Danmark. Kl. ca 14 holder officer Lars Keller fra vores Kolding forening et oplæg til debat om forsvarspolitik. Lars er delingsfører og uddanelsesansvalig for 55 mand, og vil tale om værnepligt og forsvarets rolle i den aktuelle situation. Debatten herefter er naturligvis fri som altid og et oplagt sted at tage hul på holdninger til det kommende forsvarsforlig, som skal debatteres i indeværende folketingssamling, ligesom værnepligtens længde er hot emne i de aktuelle politiske udmeldinger. Vi regner med ca en times debat og oplæg. Arrangementet er åbent for alle radikalt sindede, så fyld endelig bilen op med venner/familiemedlemmer. Da vi befinder os på et militært anlæg, er det dog nødvendigt med forudgående tilmelding, så man ved hvem man har inden for murerne. Deltagelse er naturligvis gratis, og vi regner med at kunne presse en kop kaffe uden fortæring ud af forsvarsbudgettet. Praktik: Mødeted er lørdag den 2. september kl. 10.00 ved KFUM-hjemmet, Varde Kaserne, Hjertingvej, 6800 Varde. Ad hensyn til adgangskontrol, er vi nødt til at komme samlet. For de som ikke ønsker at se kasernen vil vi lave en ekstra adgang kl 13.30. Venligst kom præcis. Tilmelding inden mandag d. 28 september på oleholst.radikal@gmail.com. Venligst opgiv dit navn Emailadresse og navne på alle eventuel(le) ledsagere. Hvis I først ankommer til mødet kl 13.30 , beder vi om en notits herpå. Ved manglende deltagerantal aflyser vi og skriver besked ud. Vel mødt til et aktuelt emne, der sjældent er på den radikale dagsorden. På vegne af Det Radikale Venstre, Kolding Ole Holst Lars Keller