Radikale Venstre 05. februar

Mød Nils Sjøberg

Kære alle.

Hermed indkaldelse til møde på Kolding bibliotek i mødelokale 5, hvor Nils vil komme og fortælle om tingene og sagerne på Christiansborg.

Nils har allerede nået meget i den tid han har været der og han arbejder ihærdigt videre.

Vi er nu godt inde i det nye folketingsår.

Der er indgået et nyt boligforlig og regeringen har fremlagt sine planer om en ny udligningsaftaleaftale for de danske kommuner og for et politiforlig.

Vores lokale folketingsmedlem Nils Sjøberg - barselsvikar for Lotte Rod - er blandt andet med i forhandlingerne om "Et bedre ældreliv".

Der er ikke mange penge at gøre godt med, men målet for den radikale folketingsgruppe og Nils er en indsats mod ensomhed.

På landsplan har Nils blandt andet kæmpet for 600 mio til psykiatrien, 240 mio til demente og højere priser på tobak.

Siden Nils indtrådte som supleant har han på det lokale område blandt andet rejst debatren om et dobbelt togspor mellem Tinglev og Padborg, for oprydning efter generationsforureningen ved Kærgaard Klitplantage og Grindsted, for lokal ledelse af statens udflyttede institutioner og haft boligministeren i folketingssalen om de nye ghettolister.

Mød op og diskuter politik med Nils Sjøberg mandag den 17. februar kl 19.00 på Kolding Bibliotek.

Hør om nyt fra Folketinget og den radikale folketingsgruppe, om nye miljøtiltag mv.

Formand for storkreds Sydjylland i Radikale Venstre

John Bach Thygesen