Radikale Venstre 02. june

referat generalforsaml. 2018

Radikale Venstre i Kolding Kommune

REFERAT

Indkaldelse til ordinær generalforsamling onsdag den 18. april 2018, kl. 19.00 på Kolding Uddannelsescenter, konference 1, 1. sal. Foreningen er vært med kaffe/the og kage.

17 fremmødte

1. Valg af dirigent, mødesekretær og stemmetællere

H.C. Jensen valgt som dirigent, Anette Jorsal valgt som mødesekretær, stemmetællere blev  Nils Sjøberg og Jesper Elkjær

1. Formandens beretning

Beretning sendes ud til alle

1. Beretning fra byrådet v Jesper Elkjær

Hvad har byrådet gang i? Hvad sker der lige, der er så stille? Sker der noget? Marina Syd, Skamling, Outletgrunden, KL-møde og meget mere. Vi radikale er i gang med politikudvikling, kontakt til RULA, cykelstiforslag om sti fra banegård gennem Brostræde – sendt til forvaltning, positivt modtaget, sam-lokalisering (på dansk: rådhus) arbejdes der med, vi prøver stadig at finde besparelser på børneområdet. Ændrer ikke ved, at jeg til budgetforhandling vil gå til forhandling med ønske om flere penge til børneområdet. Sindssygt travlt – men det er en fest at være med.

Og man kan ikke spare sig til udvikling, så vi er nødt til at kigge på skatteområdet, og der skal skabes økonomisk råderum.

Debat om – det hensigtsmæssige i at udvide med megabutikker ved storcenter ift city, Jesper stemte imod i byrådet. Drøftelse af Kolding midtby – er det en kedelig by eller…., byen har fantastisk kulturliv. Hvad gør vi, når outletcentret ikke kommer. En by, hvor vi designer livet, er det ikke kønt med kønsløse, klondykeagtige byggerier langs indfaldsveje. Enighed om Trekantens potentiale. Hvorfor udvide Slotssøbadet, når man kunne etablere svømmehal med 50 meter baner?

1. Beretning fra RULA

Ikke repræsenteret

1. Politisk debat

Se pkt. 3

1. Forelæggelse af det reviderede regnskab v HC Jensen

Godkendt med applaus, overskud på godt 15.000 kr.

1. Fastsættelse af kontingent for det følgende år. Bestyrelsen foreslår uændret kontingent, dvs. det alm. kontingent 550 kr. og 350 kr. for studerende og pensionister.

Drøftelse af om, det skal sættes ned. Bestyrelsen vil drøfte emnet. Kontingent forbliver uændret.

1. Behandling af indkomne forslag

Ingen forslag indsendt

1. Valg af

1. Formand: Bo Skibelund er på valg. Genvalgt

2. Bestyrelsesmedlemmer: På valg er HC Jensen, Anette Jorsal og Ole Holst Genvalgt

3. 3 Suppleanter – Preben, Kenny, Charlotte. Forslag: Camilla – Valgt i denne rækkefølge: Charlotte Enevoldsen, Camilla Johansen og Preben Tamborg

4. 2 revisorer og 1 revisorsuppleant – Hans Krab Koed og Helge Mariegaard genvalgt – revisorsuppleant genvalg til Nils Sjøberg

1. Valg af HB-kandidat: På valg er Ole Holst - genvalgt

2. Valg af bs-medlem til storkredsbestyrelsen. På valg er Rune Christiansen. genvalgt

3. Valg af bs-medlem til regionsbestyrelsen. På valg er Jens Sørensen - genvalgt

4. Valg af delegerede til storkredsforsamlingen – Steen Hansen, Nils Sjøberg, Rune Christiansen, Ole Holst, Charlotte – 2 supl.: Camilla Johansen, Jens Sørensen, Preben Tamborg

1. Valg af delegerede til regionsforsamlingen - Steen Hansen, Nils Sjøberg, Rune Christiansen, Ole Holst, Charlotte – 3 supl.: Camilla Johansen, Jens Sørensen, Preben Tamborg

1. Valg af delegerede til landsmødet – Rune Christiansen, Ole Holst, Nils Sjøberg, Bo Skibelund, Steen Hansen – supl.: Charlotte Enevoldsen, Jens Sørensen, Jesper Elkjær

1. Valg af folketingskandidater.

1.  Kolding Nord: Rune Christiansen indstilles til genvalg

Valgt med applaus efter sjælden kort salgstale

1.  Kolding Syd: Lotte Rod indstilles som ny kandidat.

Valgt med applaus efter fin præsentationstale, hvor hun bl.a. fortalte, at hun har en anerkendende tilgang til det politiske arbejde

1. Beslutning vedr. evt. deltagelse i fælles opstilling af storkredsens folketingskandidater – nedstemt

1. Eventuelt – omtale af besøg hos Bosnisk Kulturcenter 8. maj.